onsdag 23 september 2009

Mycket snack och liten verkstad

Så.. då var man inne på det här med blogg som alla snackar så livligt om. Jag har en blogg sedan tidigare men jag tycker inte den visar vem jag är. Inte för att någon blogg kan visa det men man kan iallafall göra det bättre. Man kan alltid göra bättre.

Tanken är väl att det ska vara ganska seriöst blandat med ironi, det blir för tråkigt om allt ska vara seriös, jag är inte sån person.

Beskriv dig själv med tio ord, - okej.
- ganska ful, väldigt fet, hjälplöst fall och en dryg männsika.
Men om sanningen ska fram, så är det där sant.

Tänkte dela med mig av en dikt som jag skrev som senaste uppgift i skolan:
(javisst, jag går i skolan. skrivarlinjen på en folkhögskola i storvik/skogen)

Det är bara en massa flumsnack och onödigt förtal, fånerier och fjanterier, sluta pjoska!
Vi behöver nog alla ta oss i kragen, krafsa fram en kreativ ursäkt till den irriterande konservativa och kritiserande delen av landet. Vi har bundit fast oss själva, be om beskydd för nästa etapp. Obesegrad, orädd och odödlig. Jag önskar. Förvirrad, feg och orolig. Jag är.
En undran, en tanke, något som växer. En sanning, två sanning, tre sanning. Du vet bäst. Jag väntar på rätt tid, du väntar med mig, dom väntar med oss. Jag vet att vi gör rätt, rättvisa tur och retur.Varje dag föds det människor, varje dag dör det människor. Alla tillhör vi det glidande nuet.

© Jossan

1 kommentar:

Fanny Lunfström sa...

Åh vilken poet du är;D Håll fast i denna blogg nu Dille-Pille!